Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

16 Oktober 2017 | Australië, Magnetic Island

Op Magnetic Island gaan Maaike en ik naar het Base hostel met nog een aantal niet genoemden (wel heel aardigen) van het vorige hostel. Het lijkt er prachtig te zijn, zitten aan het strand en zijn hele grappige huisjes waar we in slapen. Maaike en ik worden samen met een ander meisje vanuit Jackaroo, Hannah (haar had ik ook bij Mad Monkey leren kennen), in een kamer geplaatst bij een heel lief Frans meisje Cecile en een Zwitserse jongen Moreno. Er blijkt nog een Duitse jongen te zijn, maar die zien we nog niet.
Maaike en ik gaan bij de bekenden zitten bij de bar en merken op dat we moeten schreeuwen om elkaar te verstaan, de muziek staat gigantisch hard. We bestellen vegetarische pizza (wilden eigenlijk koken, maar waren de groenten vergeten in het vorige hostel, Robin neemt het de volgende dag voor ons mee, nogmaals dank!), het blijkt niet te vreten, wist niet dat je pizza zo kon verpesten.
We gaan vroeg naar ons huisje om plannen te maken voor de volgende dag en gaan vroeg slapen.
De volgende ochtend zijn we wederom vroeg wakker na een vreselijke nacht, de mannen kwamen luidruchtig binnen toen de bar sloot en vervolgens lagen ze flink te snurken en draaien (de Duitser lag boven mij en het leek wel een aardbeving iedere keer dat hij draaide). Ook regent het tot ongeveer 9 uur 's ochtends flink, regenseizoen begint nogal vroeg.
We beginnen rond 9:30 aan de "Forts Walk", hier spotten we drie koala's, waarvan een zelfs aan het eten is (dat is bijzonder, want ze slapen nogal veel). Helaas had de Zwitserse jongen Moreno zich aan ons opgedrongen en ging mee. Toen we klaar waren met de wandeling waar we ook meteen bunkers en dergelijke hebben bezocht, gingen we naar Horseshoe Bay om wat te relaxen. Uiteindelijk kon ik niet meer echt verbergen dat ik er geen zin in had dat Moreno mee was en hij ging er toen maar vandoor. We zaten rustig aan het strand, hebben een ijsje gegeten en ineens kwamen er heel veel Lorikeets bij een meisje die ze aan het voeren is. Wij gaan ernaartoe en voeren ze ook (foto's volgen).
Robin komt rond 16:30 aan bij haar hostel (op 5 minuten lopen van Horseshoe Bay) en we zijn nu aan de late kant voor ons volgende plan: rockwallibies voeren. We besluiten alsnog te gaan en kunnen ze nog even voeren. Het regent nu wel ineens best hard en we besluiten maar weg te gaan om te eten. We komen bij een restaurant vlakbij met weer een leuke deal en we bestellen wat. Robin besluit mee te gaan naar ons hostel na onze "horrorverhalen". Het is er namelijk nogal vies en heel erg lawaaierig. Later komen Bas en Melanie die een 4x4 hebben gehuurd voor een dag en daarmee kan Robin terugrijden naar haar hostel.
Maandagochtend gaan we, na een (bijna gratis) ontbijt, naar het andere hostel, we checken uit bij Base en hebben eerder besloten een extra nacht op Magnetic Island bij Bungalow Bay te slapen. Om 12:00 doen we daar een Sanctuary tour met verschillende dieren en om 14:00 checken we in. Het regent de hele dag, dus we besluiten niet veel te doen. In dit hostel verblijven Maaike en ik met z'n tweeen in een nog schattiger huisje voor drie personen en we kunnen nu eindelijk koken wat we eerder hadden gekocht. 's Avonds doen we mee met de bingo en we genieten van de rust en de natuur bij dit hostel. Geen bierpong en zuipen om het zuipen, maar mensen die net als wij in Australie zijn om Australie.

• 22 Oktober 2017 - 20:09

#nosoy:

Wel beetje pussy dat je die Duitser er niet gewoon uitgezopen hebt...

• 22 Oktober 2017 - 20:10

Vader:

Volgens mij heb je het naar je zin :-)