Vertraging, omboeking en eerste dag in bed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Vertraging, omboeking en eerste dag in bed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Vertraging, omboeking en eerste dag in bed

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Vertraging
De reis naar Australie begon op Schiphol al chaotisch. Het was pure toeval dat mijn moeder en ik op de roltrap vanaf de parkeergarage stonden en ik achter me keek en mijn vader recht aankeek. We gingen samen even rustig zitten en ik ging meteen kijken waar ik moest inchecken. We waren heel vroeg en er stond al dat het vliegtuig 30 minuten vertraagd was. Meteen bellen met vliegtickets.nl, die stuurden mij, na lang in de wacht staan, door naar British Airways waar ik mee zou vliegen. Eenmaal daar kregen we te horen dat zij niks konden en we het moesten regelen met vliegtickets.nl. Na uren bellen, wachten en proberen te regelen dat ik misschien met een eerdere vlucht mee kon, moest ik alsnog met het inmiddels 1,5 uur vertraagde vliegtuig mee gaan en in Gatwick, Londen landen. Door het personeel op Schiphol werd mij geadviseerd meteen naar Heathrow te gaan om een omboeking en hotel te regelen.
Toen ik eindelijk mocht boarden en we gingen taxien naar de startbaan, was het vliegtuig al ruim 2,5 uur vertraagd.

Omboeking
Op Gatwick aangekomen, werd ik, toen ik bij de bagageband stond, al gebeld door de taxichauffeur, Jas, hij stond op me te wachten. Jas is een hele gezellige, behulpzame Indier. Tijdens de rit vertelt hij van alles, hij is na een relatie van 6 jaar, inclusief verloving, weer vrijgezel en vindt het heerlijk rustig. Hij vroeg of ik wat van auto's af wist en ik gaf aan dat dit wel een beetje het geval is. Het bleek dat hij in een BMW M5 reed. Hij was gek op auto's en had eerder een Mercedes, die hij wegdeed omdat zijn vrienden hem erdoor oud vonden. Ook ging hij eens demonstreren hoe hard zijn auto kon. Toen hij boven de 170 km/uur reed en hij naar mijn idee meer bezig was met uitleggen dan met het rijden zelf, vroeg ik toch maar of we weer iets rustiger konden rijden.

Hij zet me af op Heathrow Terminal 3 en geeft aan dat ik hem mag bellen als ik een taxi nodig had naar een hotel.
Toen ik binnen liep, zag ik dat het volledig uitgestorven was. Een man is aan het werk en ik vraag hem waar ik naartoe moet, hij had er duidelijk geen zin in en wijst een kant op. Na een tijdje rondlopen, zie ik een aantal mannen van een andere luchtvaartmaatschappij, deze geven aan dat ik naar Terminal 5 moet, daar zijn meer mensen aanwezig.
Met de Heathrow Express kom ik aan op Terminal 5, waar het net zo uitgestorven is. Ik word uiteindelijk doorverwezen naar de bagage reclaim, daar zitten een aantal mensen die direct op zoek gaan naar personeel van British Airways.
Zodra ze mensen hadden gevonden, werd ik er naartoe gebracht en werd direct een vlucht naar Haneda Tokyo geboekt de volgende avond 19:15u en vanuit daar moest ik zo snel mogelijk naar Narita Airport waar ik na een paar uur zou vertrekken naar Cairns.
Maar eerst een nachtje in het Hilton hotel geregeld door British Airways. Er was een taxi geregeld die mij binnen 15 min zou ophalen, na 45 min wachten uiteindelijk zelf een taxi geregeld en rond 2:30u 's ochtends (3:30u Nederlandse tijd) lag ik eindelijk in bed.

Cairns
Na een moeilijke start eindelijk aangekomen in Cairns. Op 6 oktober om 5:40u 's ochtends was ik al in het hotel en ik mocht na een tijdje wachten kosteloos vervroegd inchecken. De hele reis hier naartoe merkte ik dat ik niet helemaal fit was, nu merk ik dat ik een lekkere kaakholte ontsteking heb en heb bijna de hele dag al doorgebracht in bed, vanaf morgen toch maar even wat meer bekijken dan mijn hotelkamer, de apotheek en supermarkt hier.

  • 06 Oktober 2017 - 14:20

    IPad Deluxe:

    Vergeet je gelijk het allerbelangrijkste te vermelden; namelijk dat je lieve broer ondanks zijn eigen zware jetlage toch even langs is gekomen op schiphol.

    Geschreven op mijn iPad

  • 06 Oktober 2017 - 14:24

    Merel :

    Sorry niet gezien, echt sorry!
    En ik dacht er juist nog aan dat ik dat er ook in wilde zetten

  • 06 Oktober 2017 - 14:34

    Vader:

    Maar heb je Skippy nou al gezien?

  • 06 Oktober 2017 - 14:42

    Els:

    Een kaakholteontsteking veinzen omdat je de apotheek zo erg mist... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 22 Sept. 2017
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 7648

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2017 - 31 December 2017

Oceanië

Landen bezocht: